44807690 - empty classroom at the elementary school09.05.2022  №  21
Головам організаційних ланок

Про недопущення безпідставного встановлення простою для
працівників закладів освіти

Останнім часом почастішали випадки застосування випадків простою у закладах освіти, у тому числі щодо їх керівників і заступників керівників, покладення обов’язків працівників, які перебувають у простої, та інших.

У зв’язку з недопущенням безпідставного застосування простою роз’яснюємо наступне.
Відповідно до ст. 34 КЗпП України простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.
Таким чином, підставою для встановлення простою є умови, які виключають можливість виконання працівником роботи.
У наказі про встановлення простою мають зазначатись конкретні умови для його настання.
З моменту настання простою (ознайомлення працівника з наказом) працівник зупиняє виконання абсолютно всіх трудових обов’язків.
Зокрема, керівник закладу освіти під час встановлення йому простою не має повноважень оформлювати будь-які документи, в тому числі видавати накази, давати усні та письмові вказівки підлеглим, складати табелі обліку робочого часу, виконувати розпорядження органу управління освітою.
Аналогічна ситуація по заступниках керівника.
Якщо заклад освіти продовжує здійснювати освітній процес, у тому числі дистанційно, свої посадові обов’язки здійснює хоч би частина працівників закладу, це свідчить і про наявність роботи для керівника закладу. У такому випадку нема жодних підстав встановлювати простій керівнику закладу.
Оскільки підставою для встановлення простою є відсутність роботи, недопустимо покладати обов’язків працівників, що перебувають у простої, на інших працівників.
Єдиним виключенням може бути термінова заміна працівника, який перебуває у простої поза місцем роботи і не може вчасно повернутись, або роботодавець не має змоги повідомити працівника про закінчення простою. Про зазначене обов’язково має бути зазначено у наказі роботодавця.
Простій встановлюється не працівнику як фізичній особі, а працівнику за займаною ним посадою. Тому можуть мати місце випадки, коли працівник, що займає дві посади, за однією посадою перебуватиме у простої, а за іншою – працюватиме.
У разі необхідності відновлення працівником роботи, роботодавець має видати наказ про припинення простою.
Накази про простій, видані «заднім числом», без належних підстав або якщо працівники продовжують виконувати свої обов’язки, мають бути скасовані.

Голова організації    Тетяна МАТВЕЄВА

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>