Помилка у прізвищі в трудовій книжці. Правове роз’яснення
Згідно з статтею 48 Кодексу законів про працю України основним документом, який підтверджує трудову діяльність працівника є трудова книжка. В житті трапляються випадки, що в трудовій книжці допущено помилку у прізвищі працівника і органи Пенсійного фонду України відмовляють в призначенні пенсії. Які дії працівника в даному випадку? Є декілька варіантів вирішення цього питання.
Можна подати позовну заяву в суд для встановлення факту належності трудової книжки даній особі. Для цього спочатку необхідно подати заяву про нарахування пенсії і отримавши відмову Пенсійного фонду України у зв’язку з наявною помилкою в трудовій книжці, звернутися до суду для встановлення юридичного факту.
Згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 р. N 58 працівник повинен звернутися до роботодавця, який неправильно зробив запис у трудовій книжці. Якщо на час звернення роботодавця не існує, працівник звертається до правонаступника або до вищого за підпорядкуванням органу. Якщо відсутні зазначені органи працівник звертається до архівних установ.
При вирішення даного питання можна скористатися роз’ясненням Міністерства соціальної політики України в листі «Стосовно внесення виправлень в трудову книжку» від 16 квітня 2013 року № 54/-6186-13. В даному листі Мінсоцполітики посилається на п.2.13 Інструкції про порядок ведення трудових книжок, яким передбачено внесення змін в трудові книжки про прізвище, ім’я, по батькові і дату народження власником або уповноваженим ним органом за останнім місцем роботи на підставі паспорта, свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, про зміну прізвища, ім’я, по батькові із посиланням на номер і дату цих документів.
Мінсоцполітики надає право відділу кадрів за останнім місцем роботи працівника, виправити помилку зроблену на одному із попередніх місць роботи.
Не зважаючи на дане роз’яснення щодо можливості виправлення попередніх помилок, під час вирішення зазначеного питання, існує вірогідність відмови роботодавця за останнім місцем роботи працівника вносити виправлення в трудову книжку. Крім того, на практиці є випадки відмови Пенсійним фондом при поданні документів для оформлення та нарахування пенсій у призначені пенсії, за наявності таких виправлень.
У такому випадку вирішення даного питання належить до компетенції суду, до якого слід звернутися з позовною заявою про встановлення юридичного факту щодо належності трудової книжки даній особі.
Згідно з статтею 256 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення зокрема, щодо належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім’я, по батькові, місце і час народження якої, що зазначені в документі, не збігаються з ім’ям, по батькові, прізвищем, місцем і часом народження цієї особи, зазначеним у свідоцтві про народження або в паспорті
Заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання (стаття 257 цього кодексу).
Юридичний відділ ЦК Профспілки
Яка інформація на сайті є найбільш корисною для вас?
Теґи
ОТГ Оплата Спорт виплати вчитель-сумісник відпустки відрядження вітання галузева та генеральна угоди діловодство зарплата захист прав колдоговір консультації профспілки медогляди медіа методкабінети міжнародна співпраця нова робота нормативна база оздоровлення оплата праці оформлення нового працівника охорона праці пенсія перевірки переговори планування послуги ЖКГ постанова Президії правова допомога протестні дії профспілкове навчання робота середня школа соціальне партнерство соціально-економічний захист спартакіада стипендія студентський профактив трудовий договір фінансова робота фінансування освіти єдина тарифна сітка інформація ФПУ